Μια κυριολεκτικά συγκλονιστική συνέντευξη παραχώρησε ο Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου Αγίου Όρους, Αρχιμανδρίτης Βαρθολομαίος, στο ΕΚΚΛΗΣΙΑ ONLINE και στον Ανδρέα Μ. Καραγιάννη. Στην καθηλωτική συνέντευξη αναφέρθηκε εκτενώε και στο μείζον ζήτημα της παράνομης καταλήψεως της Ιεράς Μονής αποκαλύπτοντας συνταρακτικές λεπτομέρειες από την καθημερινότητα.


Ευχαριστούμε θερμά τον Γέροντα Καθηγούμενο της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου Αγίου Όρους για την συνέντευξη στο ΕΚΚΛΗΣΙΑ ONLINE.

Ακολουθεί η συνέντευξη:

Σας ευχαριστούμε για το χρόνο σας, είναι χαρά και τιμή να σας φιλοξενούμε στην εφημερίδα μας. Έχετε αναλάβει ένα πολύ δύσκολο έργο. Θα ήθελα να ξεκινήσουμε με το θέμα της Ιεράς Μονής, με το γεγονός ότι υπάρχει ακόμα κόσμος που ακολουθεί ορισμένους ακραίους και ακόμα τους πιστεύει.

Αυτοί που θεωρητικά τους πιστεύουν, αυτοί που είναι συνειδητά κοντά τους, έχουν το ίδιο πνεύμα, το πνεύμα του φανατισμού, το οποίο πνεύμα του φανατισμού είναι έξω από το χώρο της εκκλησίας, η εκκλησία είναι του Χριστού. Φαίνεται το πνεύμα τους από τον τρόπο που μιλούν που εκφράζονται, από τις κινήσεις του σώματος και γενικώς μια ταραχή που τους διακατέχει, είναι καθαρό δείγμα ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα και το βασικό είναι ότι βρίσκονται μακριά από το Χριστό.

Εσείς από ότι ξέρουμε από τις δράσεις σας, αγκαλιάζετε όλους τους μοναχούς που είναι εκεί, δεν κάνετε διακρίσεις, γιατί θεωρείτε πως βγάζουν τέτοιο μένος;

Η προσπάθεια που κάνουμε αυτή τη στιγμή είναι να δείξουμε ποιο είναι το Άγιο Όρος, γιατί έχει ταυτισθεί η Μονή Εσφιγμένου με κάτι το άγριο, το εξτρεμιστικό το σκληρό, αλλά δεν είναι αυτό, είναι ένα μοναστήρι με μεγάλη ιστορία, εθνική ιστορία, ένα πνευματικό μοναστήρι. 

Δυστυχώς αυτοί οι άνθρωποι δεν κατάλαβαν που βρέθηκαν και οδήγησαν σε αποχρωματισμό αυτό το πνευματικό μοναστήρι και προσπαθούμε εμείς με τις μικρές δυνάμεις μας να μιλήσουμε ΄ναν λόγο πνευματικό και κατευναστικό. 

Ο λόγος μας πάντοτε εναι πνευματικός, αγωνιστής πρέπει να είναι ο άνθρωπος, χαρούμενος, χαμογελαστός αγωνιστής με οδηγό τον Κύριό μας και την Παναγία μας.

Είναι μέρος της πολιτικής που χρησιμοποιούν να φαίνεται ως διαμάχη αδελφοτήτων, από την πρώτη στιγμή που έκαναν αυτή την κίνηση και έφεραν αυτό το πρόβλημα τόσο στην Ιερά Μονή όσο και στο Άγιο Όρος και στον πιστό λαό, γνωρίζουν ξεκάθαρα ότι είναι παραβατική συμπεριφορά.

 Οι δικαστικές αποφάσεις, επειδή κάποιοι μας κατηγορούν ότι αφού έχετε πνεύμα αγάπης γιατί τους κυνηγάτε μέσω δικαστηρίων, οι δικαστικές λοιπόν αποφάσεις είναι από την παραβατική συμπεριφορά και δεν έχει καμία σχέση με εμάς, απλά κάνουν μια πολιτική και χρησιμοποιούν ανθρώπους που τους στηρίζουν γιατί πιθανόν να προσκομίζουν οφέλη. Μια κίνηση που κάνουν είναι να παρουσιάζουν τεχνιέντως ότι υφίσταται αντιπαλότητα μεταξύ αδελφοτήτων και ότι τους κυνηγάμε για την πίστη τους.

Όταν αναλάβαμε εμείς, μετά από απόφαση της Ιεράς Κοινότητος του Αγίου Όρους και της Εξαρχίας του Οικουμενικού Θρόνου, το μοναστήρι εθεωρείτο κενό. Υπήρξαν κινήσεις από την Ιερά Κοινότητα πριν καταλήξουν σε αυτή την απόφαση, υπήρξαν 16 συναντήσεις, δεν είχαν επιτυχία, εμμέναν στις θέσεις τους παρόλο που έγιναν αρκετές παραχωρήσεις, μάλιστα στην τελευταία τους είπε ο επικεφαλής τους, το ξέρω ότι αυτά που λέτε είναι σωστά αλλά δεν μπορώ να κάνω πίσω τώρα γιατί έχω τόσο κόσμο. 

Προσπάθησαν με πολύ έντονο τρόπο και σε πολλά σημεία το έχουν καταφέρει γιατί έχουν πιάσει πολλούς δημοσιογράφους, έχουν φιλίες, έχουν οικονομική άνεση γιατί παρουσιάζουν το προφίλ του κυνηγημένου, του αδικημένου, επειδή στο dna του Έλληνα υπάρχει αυτό το φιλότιμο που δεν θέλει να βλέπει το ρασοφόρο να διώκεται, να πονάει να υποφέρει. Προτιμά ο Έλληνας να μένει φτωχός και να προσφέρει.

Δεν υπάρχουν δύο αδελφότητες που αντιμάχονται, ήταν αυτοί και όλο το Άγιο Όρος. Κύριος και μόνος εκφραστής του Αγίου Όρους είναι η Ιερά Κοινότητα. Αυτοί προσπαθούν να παρουσιάσουν ότι εκφράζουν το Άγιο Όρος χρησιμοποιώντας τις δικές τους αντιλήψεις, ποντάρωντας στο φιλότιμοο του Έλληνα και ασχολούμενοι δήθεν με εθνικά θέματα να κερδίσουν τον Έλληνα.

Μας ρωτούν πολλοί, γιατί δεν πηγαίνουν κάπου αλλού. Όταν είσαι στο Άγιο Όρος μέσα και κρατώντας αυτή τη στάση φαίνεσαι, ενώ αν πας κάπου έξω, που έχουν έξω, έχουν φτιάξει διάφορα καταλύματα, αν πάνε έξω στα υπόλοιπα, εκεί θα χαθούν μέσα στο πλήθος των υπολοίπων παλαιοημερολογιτών, ενώ μέσα στο Άγιο Όρος, το προπύργιο της Ορθοδοξίας, είναι λέξεις συνθήματα που πιάνουν. Για επικοινωνιακούς λόγους.

Υπάρχει νόμος και κανονισμοί στο Άγιο Όρος. Ένας βασικός κανονισμός είναι ότι δεν υπάρχουν ιδιαίτερες ομάδες μέσα στο Άγιο Όρος.

Εμάς στόχος μας είναι μονάχα το έργο της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου. Αν θέλαμε να γίνουμε πολιτικοί δεν θα πηγαίναμε στο Άγιο Όρος.

Αναλάβαμε αυτόν τον σταυρό, γιατί πρόκειται περί σταυρού, είναι δύσκολο, πιστεύων και ελπίζω στον καλο Θεό για αυτό και κάθομαι. Με τα σημερινά δεδομένα δείχνει ότι το θέμα τραβάει για πολύ καιρό, πιθανό να είναι και άλυτο, υπάρχει απροθυμία της πολιτείας να εκτελέσει αγιορείτικες αποφάσεις που εκ του νόμου πρέπει να εκτελεστούν, διότι υπάρχουν φιλίες, υπάρχει δήθεν ένα πολιτικό κόστος και μια αδιαφορία τα τελευταία χρόνια για θέματα σοβαρά του Αγίου Όρους. Υπάρχουν αρκετοί πολιτικοί παράγοντες που παίζουν ρόλο στο να μην λυθεί το ζήτημα.

Δεν έχουμε τη φυσική μας έδρα, το Άγιο Όρος έχει αποφανθεί, υπάρχει αντιπρόσωπος στην Ιερά Κοινότητα, οι αποφάσεις είναι επικυρωμένες και από τους 20 αντιπροσώπους των 20 Μονών, υπάρχει ηγούμενος, υπάρχει σύναξη.

Λόγω του χώρου και λόγου του θέματος υπάρχει δυσκολία στο να αυξηθεί η μοναχική αδελφότητα, είμαστε 23 μοναχοί εγγεγραμμένοι στη μοναχική αδελφότητα. Αυτή τη στιγμή στο αντιπροσωπείο μένουμε δέκα άτομα υπάρχουν όμως πολλοί πατέρες που πηγαινοέρχονται λόγω του χώρου.

Δεν μπορεί ένα αγιορείτικο μοναστήρι να λειτουργήσει σε έναν τόσο περιορισμένο χώρο, αλλά εμείς συνεχίζουμε το έργο μας. Έχουμε και φιλοξενία, έρχεται αρκετός κόσμος.

Ασκείται μια μορφή βίας και παρουσίαζονται οι βιαστές ως βιαζόμενοι, μας παρουσίαζουν εμάς που υποκείμεθα σε αυτή τη βία ως θήτες.

Όταν καθόμαστε με τους προσκυνητές να πούμε δυο λόγια, στο υπόλοιπο τμήμα που βρίσκεται υπό κατάληψη έχουν κάμερες ψηφιακές, έχουν μικρόφωνα ηχητικά, τα οποία καταγράφουν τις συνομιλίες μας ακόμα και μέσα στο δικό μας χώρο, φωτογραφίζουν προκλητικά, προσπαθούν να μας προκαλέσουν να πούμε κάτι έτσι ώστε να το καταγράψουν και να το παρουσιάσουν στην κοινή γνώμη.

 Από τα λεγόμενά τους ή απειλητικά μηνύματα τα περνάνε μέσα από τα κείμενά τους και δεν τα γνωρίζει κανείς άλλος πέρα από εμάς. Αυτά τα υπονοούμενα δηλώνουν ότι έχουν συστήματα και καταγράφουν ό,τι λέμε μέσα, όχι στην εκκλησία, αλλά μέσα στο γραφείο, στη σύναξη, έχοουν μηχανήματα τα οποία τα καταγράφουν όλα. Δεν είναι εικασία, είναι σιγουριά.
Πως είναι δυνατόν να βγάζουν τέτοιο μίσος να βρίζουν ακόμα και τον Άγιο Παΐσιο;

Δεν έχουν νιώσει ποτέ αγιορέιτες, βρίσκονται σε μια παραβατική συμπεριφορά, που δεν σταματά ακόμα και στο να προσβάλει τους Αγίους μας αλλά και την πίστη την ίδια, προσβάλουν τους ανθρώπους που έχουν δει ακόμα και εν ζωή βοήθεια από τον Άγιο Πορφύριο και Άγιο Παΐσιο.

Οι μέρες μας είναι πονηρές και δύσκολες, τίποτα δεν μπορέι να μας προστατέψει, τίποτα δεν μπορεί να μας αγκαλιάσει, μια απελπισία και ένα χάος κυριαρχεί, το μόνο που μας έχει μείνει και το μόνο που είναι σταθερό και δεδομένο στη ζωή μας είναι ο Θεός, η πίστη μας και η εμπιστοσύνη στο Θεό και στους Αγίους.

Τι είπε για τον ήρωα Σμηναγό Γιώργο Μπαλταδώρο:

Είναι λυπηρό να φεύγουν άνθρωποι νέοι από τη ζωή και με τέτοιες συνθήκες, πόσο μάλλον ένας άνθρωπος που είχε αφιερωθεί στο να αγωνίζεται και να υπερασπίζεται τα πάτρια εδάφη, είναι παράδειγμα για όλους μας ότι μέχρι και σήμερα υπάρχουν αυτού του είδους οι άνθρωποι και ειδικά νέοι που έχουν αυτό το πνεύμα και την αγάπη για την πατρίδα το οποίο κάποιοι προσπαθούν να το αμαυρώσουν και όταν σήμερα να μιλάς για πατρίδα και για σημαία να σε περνούν για εθνικιστή.

Για την υιοθεσία παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια:

Προσπαθούν να εκμηδενίσουν τα δεδομένα που έχουμε στη ζωή μας, χωρίς δεδομένα ο άνθρωπος δεν μπορεί να πορευτεί, σε ένα σπίτι πρέπει να χτίζεις τη βάση πρώτα. Το δώρο που έχουμε εμείς σαν άνθρωποι είναι η μάνα και ο πατέρας, είναι δώρο Θεού, δεν μπορεί να πορευθεί ο άνθρωπος αλλιώς. Η αγάπη που νιώθεις, η στοργή, η αγκαλιά, αμέσως μεταφράζεται στην αγάπη του Θεού που έρχεται να ενσαρκωθεί στα συγκεριμένα πρόσωπα και να διοχετευθεί σε όλους τους ανθρώπους.

Όταν δεν έχεις νιώσει αγάπη λογικό είναι να αντιμάχεσαι την αγάπη. Το βλέπεις σαν κακό, σαν εχθρό σου και προσπαθείς να κόψεις κάθε αίτιο αγάπης που είναι η μάνα και ο πατέρας, η αγκαλιά που είναι προνόμιο της μάνς και του πατέρα, η συνέχεια του ομφάλιου λώρου, το λιμάνι μας.

Το δεύτερο μέρος της συνέντευξης θα δημοσιοποιηθεί σε ξεχωριστό άρθρο.

ekklisiaonline.gr







Share To:

Post A Comment:

0 comments so far,add yours