Του Άρη Δημόπουλου


Μία "πράσινη υστερία" έχει κυριεύσει οργανισμούς και κράτη αναφορικά με τους στόχους για περιορισμούς των παγκόσμιων ρύπων, κάτι που μπορεί να επιτευχθεί κάλλιστα με την μείωση της βιομηχανικής παραγωγής (κλείσιμο όλων των εργοστασίων) και την ταυτόχρονη στροφή στις ανανεώσιμες μορφές ενέργειες.

Υπάρχει όμως και κάτι άλλο, το οποίο είναι εξίσου σοβαρό και αφορά την ίδια την ύπαρξη των ανθρώπων.

Πρόκειται για τις μετακινήσεις, το δικαίωμα δηλαδή του κάθε ανθρώπου να μπορεί να πηγαίνει όπου θέλει, αναλόγως φυσικά με τις εκάστοτε οικονομικές δυνατότητές του ή τους νομικούς περιορισμούς.

Πλέον άλλη μία προϋπόθεση -ίσως η πιο ισχυρή- μπαίνει δυναμικά στο παιχνίδι: "Πόσο....ενεργειακά βιώσιμο θα είναι το εκάστοτε ταξίδι ή η μετακίνηση των ανθρώπων;"

Μπορεί σε κάποιους να εξακολουθούν να φαίνονται τραβηγμένα όλα αυτά, ωστόσο δεν είναι, αν και εφόσον θέλουν να δουν την "μεγάλη εικόνα".

Φεύγοντας από τον μικρόκοσμο της Ελλάδας, μεταφερόμαστε στην Σιγκαπούρη, όπου στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον, οι πολίτες θα...αγοράζουν επί της ουσίας το δικαίωμα να...κυκλοφορούν και να μετακινούνται. Ναι, καλά διαβάσατε, πρόκειται για τα νέα "πράσινα μέτρα" που θα εφαρμόσει μία από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές στον πλανήτη.

Η τερατούπολη των 5,6 εκατομμυρίων κατοίκων έχει ήδη επιβάλλει περιορισμούς στον αριθμό των αυτοκινήτων που πωλούνται αλλά και σε αυτούς που κυκλοφορούν, προκειμένου να μειωθεί τόσο η κίνηση όσο και οι ρύποι.

Για τους οπαδούς ωστόσο της "πράσινης ανάπτυξης" δεν φτάνει μόνο αυτό. Από δω και στο εξής αυστηροποιείται η νομοθεσία σε ότι αφορά την αγορά ή την πώληση οποιουδήποτε οχήματος.

Έτσι το λεγόμενο «πιστοποιητικό δικαιώματος» γίνεται πολύ πιο κοστοβόρο, ούτως ώστε σταδιακά κανείς να μην δύναται ούτε να πουλήσει ούτε να αγοράσει κάποιο όχημα. Περιορισμοί τίθενται ακόμη και στην μεταφορά κάποιου οχήματος μέσα στην πόλη, ιδιαίτερα αν αυτό κριθεί πως...επιβαρύνει υπέρ του δέοντος το περιβάλλον.

Στόχος είναι μέχρι το 2018 να μηδενιστεί η παραγωγή ή εισαγωγή νέων οχημάτων!

Δυστυχώς δεν είναι μόνη η ασιατική τερατούπολη.

Πολλές άλλες, κυρίως ευρωπαϊκές πόλεις, όπως το Λονδίνο , το Άμστερνταμ και το Παρίσι, έχουν δεσμευθεί στον δραστικό περιορισμό της κυκλοφορίας βενζινοκίνητων και ντίζελ οχημάτων έως το 2030 (κρατήστε την ημερομηνία).

Σε αντιστάθμισμα των παραπάνω "πράσινων μέτρων", οι τοπικές αρχές έχουν ήδη εξαγγείλει μέτρα για τον πολλαπλασιασμό των "πράσινων συγκοινωνιών", πάντα εντός πόλεων.
Share To:

Post A Comment:

0 comments so far,add yours